reklama

Ako to ma s postou zariadene Alzbeta a ako Ivan.

Zistenie, ze vnutrostatna slovenska posta je drahsia ako britska ma sokovalo. Ale to, ze poslat list z Londyna so Bratislavy je za taku istu cenu ako z Bratislavy do Bratislavy sposobilo, ze moja mienka o Slovensku sa od tejto chvile meni z vyspelej sa krajiny na krajinu zacarovanu a popletenu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Prechadzam nadhernou zivotnou fazou. O mesiac sa vydavam mojmu milovanemu snubencovi. Chysta sa svadba a nasou vzajomnou prioritou je nasa vzajomna laska a slub ktory si v ten den prejavime, zabava pre vsetkych nasich drahych a lubeznych cely den, vecer aj noc. Svadobne pripravy sa pre mna stali na par mesiacov projektom ktoremu sa popri studiu venujem. Jedna z dolezitych zloziek tychto priprav je pozvat vsetkych ktorych tuzime aby boli s nami v tento den. A ja sa v tejto chvili dostavam po sladkom svadobnom uvode k bodu ktorym zacnem vysvetlovat moju dnesnu rozpravu; ku svadobnym oznameniam a ich odosielaniu. Skusila som si to dvoma sposobmi a sice; slovenskou a britskou postou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodli sme sa oznamenia posielat tradicne- postou. Ano viem, do rozpoctu mi pribudla kolonka postovne znamky, co by sa v pripade ak by sme vyuzili e-mail nastalo. Chcela som avsak zachovat tradiciu, a kazdemu osobne do obalky zalepit a poslat, tak ako sa to dialo starocia a zaroven aj podporit Royal Mail aj Slovensku postu. Ano, Kralovsku Postu, tak sa nazyva posta v Anglicku, kde byvam. Nenadarmo je kralovna zobrazena na kazdej kazdulinkej znamke, a je to akasi ikona zobrazenia, na ktoru si vsetci zvykli, a ani sa nepytaju preco davat prave kralovnu Alzebtu na znamky. V kontraste s touto dlhorocnou tradiciou ma irituje ikonografia slovenskych znamok. Napriklad znamka ktora ma vytepanu hlavu s okuliarmi a mrzutym pohladom Ivana Gasparovica, alebo znamka ku 40.vyrociu zalozenia ZSF (ZPK). Tato znamka vysla do obehu 29. Aprila. 2009. Sokujuce je nielen to, ze ja ako sucast porevolucnej mladeze ani netusim co to take ZSF alebo ZPK je (to je asi nedostatok mojej vlastnej pamate, alebo neopraseneho vzdelania) a nechapem preco ho v prvom rade zobrazuju na znamkach, ale to, ze tato znamka vyzera ako vypadnuta z obdobia 1955- 1989 ked sme tak velmi vsetci mali radi cervenu farbu a jej ikonografia mi (ako velkemu nevzdelancovi) ani zdaleka nenapoveda co to ZSF alebo ZPK je. Inak skusala som to davat do google.sk (ako generacia internetu ktora vacsinu svojich primarnych vedomosti cerpa z tohto zdroja, a nenaslo to nic, jedine referenciu na horespominanu a dufam ze aj zobrazenu znamku).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O ikonografii slovesnkych znamok by som mohla pisat kritiku a snad by z toho bola aj diplomova praca, ale to nie je ucelom mojho dnesneho rozcarovania. Mozme ikonografiu, spracovanie ci 'vytvarny navrh' ako to nazyvaju na www.pofis.sk nechat bokom. Ved znamka je len znamka a koniec koncou o co nam, ked prideme na postu ide je to aby sme list odovzdali poste, zaplatili a posta aby ho dorucila. A samozrejme nas zaujima aj ich cena.

Budem jedina, ktoru sokujte ked tu dnes napisem ze slovenska posta je drahsia ako britska? Mna to neuveritelne ziritovalo. Z viacerych dovodov.

Ako prve som odosielala svadobne oznamenia nasich hostom zijucim v Anglicku, samozrejme ze z Anglicka. Vsak posta podla logickeho postupu je lacnejsia ak sa posiela vnutrostante. Budem konkretna, a napisem, ze jedna znamka prvej triedy zlatej farby a s obrazkom kralovnej Alzbety II. ma stala £ 0.36 (€ 0.42). Za jeden list v UK som zaplatila teda 36 penci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako druhe som planovala odoslat oznamenia hostom zijucim na Slovensku, a pocas jednej z mojich viacerych pracovnych svadobnych ciest som so sebou nabalila aj oznamenia, ze vsak posielat na Slovensku do Slovenska bude predsa lacnejsie (ako sa mi to logicky oplatilo predtym v inej krajine). Predtym ako som doletela som si samozrrejme snazila nastudovat, co slovenska posta ponuka, a ci maju aj niake personalizovane znamky a tak vseobecne o cene. Prisla som na postu a odisla stastna, ze oznamenia su odoslane, avsak zostala sokovana z cien. Jedna znamka prvej triedy ma stala 0.60 Eur (£ 0.56). Za jeden list na Slovensku som zaplatila teda 56 penci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To, ze vnutrostatna slovenska posta je drahsia ako britska ma sokovalo. A uvedomila som si ze aj v tejto oblasti sa po zmene na Euro ukazalo, ale su na Slovensku veci a sluzby predrazene. Niako mi tu skratka nevychadza matematika. Preco su postove sluzby skoro dvarkat viac predrazene? Necudujem sa tomu, ze ludia cim dalej tym menej pouzivaju postu. Ked su ceny take vysoke. Ale tiez si uvedomujem ze vysoke ceny su zaroven sposobene tym, ze ludia postu vyuzivaju zriedkavejsie.

Mozno si po precitni mojho clanku poviete: Rozmaznana Slovenka zijuca v zahranici si zvykla na luxus a kritizuje Slovensko zo zahranicia. A tak som si pripravila vytasit na zaver prihodu zo vcerajska, ktora ma zalarmovala zverejnit co som zazila a aka je moja skusenost! Vcera mala moja maminka naroddeniny, a ja som sa ocitla v Tate Modern a vybrala jej kartu, ktoru som nasledovne sla odoslat na miestnu postu v Londyne. Za list ktory som jej poslala mi nauctovali £ 0.56.

Britska posta poslala list z Londyna do Bratislavy za tu istu cenu ako slovenska posta list z Bratislavy do Bratislavy.

Tak ako funguje moja matematika?

Neuveritelne!

Barbora Orechova

Barbora Orechova

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vnimam a vytvaram atmosfery... studujem interierovu architekturu ....zoomujem svet od mikro po makro ....rada budujem jednotu ......a lubim Marka Vlasskeho Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu